Dzisiaj przedstawię rozwiązanie problemu z Usługą Terminalową w środowisku z odrębnym serwerem Licencji Terminalowych.
Symptomy:
- W trakcie logowania użytkownik otrzymuje komunikat „Access denied.”. Wyświetlany jest on zamiast ekranu logowania po uprzednim komunikacie „Welcome”.
- W logu aplikacyjnym i systemowym nie występują żadne informacje o błędach, lub są one ewidentnie niezwiązane z podstawowym objawem.
- W logu TerminalServices-LocalSessionManager występuje następujący wpis skorelowany z próbą logowania użytkownika: „Session X has been disconnected, reason code 12”, gdzie X oznacza numer sesji przydzielony konkretnej próbie logowania.
- Problem ten dotyka zarówno systemy windows 2008 R2 jak i 2012 (R2).
- Często towarzyszy tej sytuacji brak możliwości wymuszenia GPO
Tymczasowym rozwiązaniem problemu może być wykonanie dodatkowego wpisu w rejestrze:
1 2 | HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\ IgnoreRegUserConfigErrors (DWORD) = 1 |
Po dodaniu tego wpisu konieczne jest ponowne uruchomienie komputera.
Po zażegnaniu kryzysu związanego z brakiem możliwości pracy użytkowników na spokojnie można przystąpić do diagnostyki, co się zepsuło tak naprawdę.
W tym konkretnym przypadku przyczyną był błędnie skonfigurowany Firewall na kontrolerach domeny przy użyciu GPO, gdzie był zabroniony ruch „SMB over TCP”.
Przyczyn należy w każdym razie szukać w otoczeniu kontrolerów domeny.